eerste dag - Reisverslag uit Maktau, Kenia van mirjam kieskamp - WaarBenJij.nu eerste dag - Reisverslag uit Maktau, Kenia van mirjam kieskamp - WaarBenJij.nu

eerste dag

Blijf op de hoogte en volg mirjam

02 Februari 2015 | Kenia, Maktau

De eerste dag

Om 9:00 vertrokken we voor onze eerste fietstocht. Vandaag proberen we met de hele groep te fietsen en vanavond gaande evalueren hoe dat gaat.
We gaan fris van start. We zijn 30 km verder vanaf ons hotel en hier staat minder wind. Toch is het fietsend goed te doen. We moeten vandaag wel veel klimmen en veel mensen komen zichzelf al tegen. Er moet dus veel worden gestopt omdat mensen willen uitrusten. De koffie zou na ongeveer twee uur komen maar we zien de jeep nergens . Rond 11:00 wordt het echt heet en krijgen veel mensen het echt te warm. Door het zware fietsen en de hitte kunnen sommigen echt niet meer. Ze worden duizelig of krijgen hartkloppingen. Reden dus om niet verder te fietsen. Dit kost natuurlijk veel tijd: fietsen op de jeep etc. Steven en Thijs fietsen achteraan en helpen iedereen die het moeilijk heeft. Zowel mentaal als technisch. Ik heb trouwens wel veel succes met het windmolentje. De mensen moeten er erg om lachenden iedereen roept je wel iets toe. Rond 12:00 is er dan eindelijk de koffiepost. Die staat er rond de 30 km en omdat we zoveel moeten stoppen is de koffie voor ons zo laat. Het doet ons wel goed, maar als we horen dat er al wel 8 mensen zijn afgestapt is dat wel even schrikken en balen. Vol goede moed fietsen we verder. Veel klimmetjes en het wordt steeds warmer. Op het heetst van de dag wordt het wel rond de 40 graden. Het duurt ook eindeloos voor we gaan lunchen. De begeleiders zetten de route uit door kalkpijlen op de weg te maken. Maar ook zij zijn druk met mensen in de auto laden dus soms is de route niet goed uitgezet. En ze weten zelf de route ook niet goed. We stoppen veel want het is echt heel zwaar. Door die hitte loopt gewoon al je energie uit je lijf. Ik kan het niet meer opbrengen om jambo naar de kinderen te roependen mijn hand opsteken zit er ook niet meer in. En als ik dan een heel eind (1 of 2 km) verkeerd fiets en wordt teruggehaald breekt er iets. We rusten even uit onder een afdakje en ik vertrouw mijn eigen lichaam niet meer. Ik heb toch te weinig gedronken, denk ik. Ik heb vanaf 7:00 ook niet meer geplast en dat is geen goed teken. Ik besluit dan ook te stoppen. Balen... ... Uiteindelijk stoppen er meer dan de helft. Omdat de jeeps zo druk zijn met mensen in laden loopt de hele planning verkeerd. De lunch is verlaat en is er 5 minuten nadat ik heb besloten te stoppen en dan ook nog op de weg waar ik vanaf werd gehaald omdat dat niet de goede weg bleek te zijn.. Grrr!
Uiteindelijk stoppen er 20 mensen en fietsen 16 mensen het uit. Zij hebben het erg moeilijk! Door de hitte nemen ze veel pauzes en ze komen dan ook pas rond 19:00 in het kamp aan! Dit is wel een kippenvelmomentje hoor. Wij staan allemaal aan de kant van de weg om ze vinnen te halen en er staan ook veel Kenianen bij! We zijn super trots. Sommigen zijn echt helemaal kapot en strompelen het kamp binnen. Maar wat een topprestatie! Dat ga ik morgen ook doen: ik wil het!
Na de binnenkomst eten we om 20:30 en evalueren we de dag. Morgen wordt het weer zo'n zware dag en veel mensen besluiten nu al om na de lunch te stoppen. We gaan na het eten allemaal naar bed. Wel een beetje een deceptie, want dit hadden we niet verwacht.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Maktau

epe fietst voor water

fietsen door kenia; 750 km in 9 dagen!

Recente Reisverslagen:

10 Februari 2015

de afsluiting

09 Februari 2015

de negende dag

09 Februari 2015

de achtste dag

08 Februari 2015

de zevende dag

06 Februari 2015

vijfde en zesde dag
mirjam

Ik ben Mirjam kieskamp, 45 jaar. Ik ben getrouwd met Walborgh Kieskamp en heb 3 kinderen: Jasper van 18, Rosanne van 15 en Marlous van 14.Ik werk als leerkracht en intern begeleider op basisschool De Touwladder in Ugchelen. Mijn hobby's zijn lezen, tennissen en tegenwoordig ook fietsen. Ik wilde altijd al een keer een sportieve uitdaging aangaan, maar een marathon lopen is echt niks voor mij. Daarnaast staat een keer vrijwilligerswerk doen in een ontwikkelingsland hoog op mijn bucketlist. Toen ik de kans kreeg om mee te gaan doen aan het prachtige project Epe fietst voor water twijfelde ik dan ook geen moment!Het project Epe fietst voor water is een initiatief van de stichting Kenia Kinderen. Deze stichting bouwt weeshuizen in Kenia. Er is net een weeshuis geopend in Maai Mahiu, een plaatsje in de Rift Valley. In dit plaatsje is het altijd erg droog en er zijn niet of nauwelijks watervoorzieningen. De stichting Kenia Kinderen wil nu voor de dorpsbewoners een watervoorziening maken zodat er veel meer kinderen naar school kunnen en de economische en hygiënische omstandigheden in het dorp zullen verbeteren. Op dit moment hebben de meeste mensen een dagtaak aan het halen van schoon water. Om dit waterproject te bekostigen gaan 34 fietsers een tocht van 750 km maken om symbolisch water van de Indische oceaan naar het dorpje Maai Mahiu te brengen. Deze deelnemers worden allemaal voor een aanzienlijk bedrag gesponsord om zo het waterproject te kunnen realiseren. Dit betekent dat we elke dag gemiddeld zo'n 80 a 90 km moeten fietsen. We fietsen dwars door kenia, door dorpjes, Masai-gebied,natuurparken etc. Elke dag slapen we in een tent. Na 9 dagen hopen we dan feestelijk onthaald te worden in het weeshuis in Maai Mahiu.

Actief sinds 15 Jan. 2015
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 9085

Voorgaande reizen:

28 Januari 2015 - 11 Februari 2015

epe fietst voor water

Landen bezocht: