de achtste dag - Reisverslag uit Lotus Island, Kenia van mirjam kieskamp - WaarBenJij.nu de achtste dag - Reisverslag uit Lotus Island, Kenia van mirjam kieskamp - WaarBenJij.nu

de achtste dag

Blijf op de hoogte en volg mirjam

09 Februari 2015 | Kenia, Lotus Island

De achtste dag,

Vandaag konden we uitslapen: in plaats van 6:00 mocht de wekker om 6:15 uur! We hebben ook vandaag weer veel klimstukken, maar gelukkig ook veel asfalt. De eerste 10 km is onverhard en daarna hebben we bijna 55 km asfalt. Toch valt het asfalt wel een beetje tegen. Je Zit steeds in dezelfde houding en dan voel je de pijntjes veel meer dan op onverharde wegen. Maar door het asfalt gaat de gemiddelde snelheid wel flink omhoog, dus voor we er erg in hebben zijn we al bij de koffiepauze ( na 30 km)
Na de koffiepauze krijgen we nog een stuk onverhard. Een vreselijke rotweg. Ook nu moet ik me naar boven slepen. Het gaat voor mij weer moeizaam. Gelukkig komt er hierna weer asfalt en dat fietst toch makkelijker. Ellen is altijd bang dat ik op haar moet wachten, maar vanochtend is het andersom! De lunch doet me weer goed en na de lunch kan ik er weer tegen aan!We moeten wel weer vreselijk klimmen. We komen nu meer in bevolkt gebied. Wel leuk hoor om door allerlei dorpjes te rijden. De hele dag hoor je kinderen maar ook volwassenen jambo roepen of how are you? Kinderen komen vaak vanuit alle hoeken en gaten aanrennen om ons te begroeten. Sommige kinderen zijn wel wat brutaler en proberen je fiets aan te raken of roepen: give me money of give me sweety. Dit hebben wij ( blanke toeristen) natuurlijk zelf over ons afgeroepen dus je kunt het ze niet kwalijk nemen.
De route eindigt vandaag in Ngong, een kleine stad. Hier gaan we nog even rondkijken. We kopen snel wat cola en chips en yoghurt(!mmmm) bij de lokale supermarkt. Het stadje is in onze ogen echt een puinhoop en omdat we de fietsen niet veilig kunnen stallen gaan we naar ons kamp. Dat is vandaag een echte campsite met een bar en zitjes en een echte douche met kraan!! En.. Met glampinglodgetenten. Er zijn nog drie van die 4- persoons tenten vrij en 12 mensen van de groep besluiten die te huren. Ze zijn 20 euro per nacht en dan heb je een echte douche, wc en een echt bed. En een prachtige vlonderterrasje met uitzicht over de riftvallei! Wij slapen gewoon in het kamp en hebben veel lol als sommige " glampinggasten" bij ons naar de wc gaan omdat hun wc kapot is. Onze tenten staan ook op een prachtige plek en we hebben een erg gezellige laatste kampavond. Morgen hebben we een relatief makkelijk dagje, dus vanavond drinken we een lekker wijntje en maken we het iets later dan normaal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Lotus Island

epe fietst voor water

fietsen door kenia; 750 km in 9 dagen!

Recente Reisverslagen:

10 Februari 2015

de afsluiting

09 Februari 2015

de negende dag

09 Februari 2015

de achtste dag

08 Februari 2015

de zevende dag

06 Februari 2015

vijfde en zesde dag
mirjam

Ik ben Mirjam kieskamp, 45 jaar. Ik ben getrouwd met Walborgh Kieskamp en heb 3 kinderen: Jasper van 18, Rosanne van 15 en Marlous van 14.Ik werk als leerkracht en intern begeleider op basisschool De Touwladder in Ugchelen. Mijn hobby's zijn lezen, tennissen en tegenwoordig ook fietsen. Ik wilde altijd al een keer een sportieve uitdaging aangaan, maar een marathon lopen is echt niks voor mij. Daarnaast staat een keer vrijwilligerswerk doen in een ontwikkelingsland hoog op mijn bucketlist. Toen ik de kans kreeg om mee te gaan doen aan het prachtige project Epe fietst voor water twijfelde ik dan ook geen moment!Het project Epe fietst voor water is een initiatief van de stichting Kenia Kinderen. Deze stichting bouwt weeshuizen in Kenia. Er is net een weeshuis geopend in Maai Mahiu, een plaatsje in de Rift Valley. In dit plaatsje is het altijd erg droog en er zijn niet of nauwelijks watervoorzieningen. De stichting Kenia Kinderen wil nu voor de dorpsbewoners een watervoorziening maken zodat er veel meer kinderen naar school kunnen en de economische en hygiënische omstandigheden in het dorp zullen verbeteren. Op dit moment hebben de meeste mensen een dagtaak aan het halen van schoon water. Om dit waterproject te bekostigen gaan 34 fietsers een tocht van 750 km maken om symbolisch water van de Indische oceaan naar het dorpje Maai Mahiu te brengen. Deze deelnemers worden allemaal voor een aanzienlijk bedrag gesponsord om zo het waterproject te kunnen realiseren. Dit betekent dat we elke dag gemiddeld zo'n 80 a 90 km moeten fietsen. We fietsen dwars door kenia, door dorpjes, Masai-gebied,natuurparken etc. Elke dag slapen we in een tent. Na 9 dagen hopen we dan feestelijk onthaald te worden in het weeshuis in Maai Mahiu.

Actief sinds 15 Jan. 2015
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 9050

Voorgaande reizen:

28 Januari 2015 - 11 Februari 2015

epe fietst voor water

Landen bezocht: